ISO 9001 szabvánnyal kapcsolatos szolgáltatásaink
ISO 9001:2015 kidolgozása,tanácsadás, felkészítés tanúsító auditra
Az MSZ EN ISO 9001:2015 minőségirányítási rendszerről további részletekért olvassa el alábbi leírásunkat vagy vegye fel velünk a kapcsolatot könnyen, gyorsan, űrlapunkon keresztül!
AZ MSZ EN ISO 9001:2015 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERRŐL
Célok, folyamatok, dolgozók, vevői bizalom, piac és versenyképesség
Az új szabvány alkalmazói garantáltan eredményesebb, hatékonyabb folyamatokat és szervezeti kultúrát érnek el!
Hogyan?
- Elkötelezett, céltudatos dolgozókkal.
- Feleslegesen folyó párhuzamos munkafolyamatok kiiktatásával.
- Objektív teljesítményértékeléssel, reális elvárásokkal.
- Mindig pontos és hatásos megoldásokkal.
- Fejlesztésközpontú gondolkodásmóddal.
Az ISO 9001:2015 szabvány, nemzetközileg elfogadott minőségirányítási rendszer, követelményeinek teljesítését igazoló tanúsítvány vevői bizalmat, piac és versenyképességet biztosít.
AZ ISO 9001:2015 AUDITRA VALÓ FELKÉSZÍTÉS ÉS TANÁCSADÁS FOLYAMATA
Az MSZ EN ISO 9001:2015 felkészítés első kérdés, hogy hova akarunk eljutni? Mi a célunk a minőségirányítási rendszerünk bevezetésével, átalakításával?
Az irányítás és így a minőségirányítás alapja a vezetői célok meghatározása. Ehhez szükséges egy optimalizálási feladat elvégzése, ahol az optimumpont meghatározása a vezetői vízió alapján, de a termelési/szolgáltatási és kereskedelmi gyakorlat korlátai között valósul meg. Mindezek eredménye a „Minőségpolitika”, mint küldetésnyilatkozat kerül meghatározásra. Célja a szervezeten belüli és kívüli érdekeltek tájékoztatása, később elkötelezése a vezetői célok megvalósítása irányába.
Kapcsolódó szabványpontok: 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2
A ISO 9001 audithoz vezető úton a második kérdés, hogy hogyan akarunk eljutni a célig? Milyen mérföldkövek és indikátorok tartanak az úton?
A stratégiai alapokra építkezve kockázatelemzés, megfigyelés, adatgyűjtés és elemzés útján tervezett intézkedéseket kell meghatározni a minőségcél elérése és a szervezet hatékonyságának növelése érdekében. E tevékenységhez ismerni kell a termelési/szolgáltatási folyamatokat, az azokat kísérő tevékenységeket, valamint mindezek sorrendjét és kapcsolatait. Mindezt ütemezett, célorientált, mérhető és menedzselhető tevékenységláncolatban kell meghatározni, felkészülve a tervezett változások beágyazására. E rendszerben tehát indikátorok és felelősségek is társulnak a feladatok végrehajtásához és eredményeik értékeléséhez, valamint a termékek/szolgáltatások fejlesztéséhez.
Kapcsolódó szabványpontok: 4.4, 5.3, 6.1, 6.2, 6.3, 8.1, 8.2, 8.3, 9.1
Az ISO minőségirányítási rendszer bevezetése során a harmadik kérdés, kikkel akarunk a célhoz jutni? Mi kell ahhoz, hogy a szervezeti kultúra támogassa a céljainkat?
Ahhoz, hogy tudatosan vállaljon felelősséget bárki, a tárgyat illetően megfelelő képességgel, készséggel és elkötelezettséggel kell, hogy rendelkezzen. Kell tehát bevonás, motiválás és képzés ahhoz, hogy ne csupán a munkájáért, hanem a célokkal egyetértve tevékenysége folyamatos javításáért is felelősséget vállaljon a résztvevő.
Kapcsolódó szabványpontok: 7.1, 7.2, 7.3
Az ISO rendszerépítés negyedik kérdése, milyen kiegészítő tevékenységekre van szükségünk célunk eléréséhez? Mi a legfontosabb segítség az egyenszilárdságú felügyelet kialakításához?
Amennyiben a vezetői célok és mért értékek alapján a szervezet és érdekelt felei együttműködnek, a rendszer dokumentálása már elfogadott, a cél mérésének eszközeként kezelt feladattá válik. A szervezeten belüli szabályok és folyamatok mellett a minőségirányítást természetesen nem lehet lokálisan értelmezni, így a szabvány a szállítókra is kiterjedő követelményeket fogalmaz meg. A belső és külső kommunikáció szabályozásával elérhető a közös nyelv kialakítása és alkalmazása.
A termékek/szolgáltatások kibocsátásával összefüggő szabályozás és minőségbiztosítás kialakítása és alkalmazása segíti a minőségi paraméterek következetes fenntartását.
Kapcsolódó szabványpontok: 7.4, 7.5, 8.4, 8.5, 8.6
Az ISO 9001:2015 ötödik kérdése, hogyan lehet a cél elérése folyamatosan kézben tartva? Rendszert alkottunk-e?
Nem elég az irányt meghatározni, kell, hogy legyen egy iránytű is, ami a célhoz vezető úton tartja a rendszert. Ellenőrzés, figyelemmel kísérés, mérés és elemzés, átvizsgálás és belső audit. Mindez együttesen alkotja azt az eszközt, amely a helyes irányt megmutatja, jelzi, ha a rendszer letér a célhoz vezető útról. Egyúttal lehetőséget kínál a változó környezet által nyújtott új technikák, technológiák bevonására a cél elérése vagy fejlesztése/módosítása érdekében.
Kapcsolódó szabványpontok: 9.2, 9.3, 10.
Miért szerezze meg az ISO 9001 tanúsítványt?
...mert nem az a kérdés, hogy a szervezet vezetője és munkatársai hogyan értékelik a termelési folyamatokat, az értékesítést, az erőforrás gazdálkodását, hanem az, hogy a fogyasztó milyen mértékben hajlandó mindezt elismerni, vagyis megvásárolni a terméket vagy szolgáltatást!
A fogyasztó vásárlásával jelzi, hogy az ő kritériumai szerint milyen mértékben sikerült igényeit kielégíteni.
A cél tehát a fogyasztói igény megismerése és kielégítése!
A kérdés tehát az, hogy mindaz a tevékenység, amely a szervezeten belül, vagy a szervezet képviseletében folyik, milyen mértékben járul hozzá a szervezet alapvető céljának - a fogyasztó igény kiszolgálásának - teljesüléséhez.
Ez azt jelenti, hogy a szervezet valamennyi tevékenysége értékláncot alkot.
A Porter-féle „értéklánc” koncepció 1986 óta ismert és alkalmazott eszköz nemzetközi nagyvállalatoknál.
ISO 9001:2015 Minőségirányítási rendszer bevezetése és működtetése azt igazolja, hogy az értékláncban a vállalkozás következetesen színvonalasan működik.
Az ISO 9001:2015 szabvány, minőségirányítási rendszer, nemzetközileg elfogadott és ismert követelményeinek teljesítése összemérhetővé teszi a vállalkozásokat, biztosítja a vevő bizalmát,a termék és szolgáltatás piac és versenyképességét.
Az ISO 9001:2015 vállalkozás működését segítő hatása.
A minőségirányítási rendszer kiépítése során nemcsak az ISO 9001:2015 szabvány követelményeinek való megfelelésre készítjük fel vállalkozását, hanem a cég vezetőinek elvárásait is beépítjük a rendszerbe, így ötvözzük a vállalkozásirányítást a minőségirányítással. Ezzel tanúsítható irányítási eszközt dolgozunk ki vállalkozása részére.